Inställt! – Inbjudan till årsmöte och träff 2020

OBS! Träffen i april 2020 genomförs inte

Kortversion

• QGIS Träffen i april genomförs inte, detta med anledning av covid-19 (coronavirus).
  • Preliminärt planerar vi att flytta träffen till månadsskiftet september/oktober 2020.
  • Årsmötet hölls kl 13:30 på telelänk.

Bakgrund

Efter noggrant övervägande så måste vi tyvärr meddela att QGIS Träffen i april inte kommer att genomföras, detta med anledning av covid-19 (coronaviruset). Även om det i dagsläget inte är något förbud för en sammankomst i den här storleksordningen så har vi bedömt att det är för stora osäkerheter förknippade med att hålla evenemanget som planerat. Mycket kan hända under våren och vi vill inte agera riskabelt med hänsyn till varken smittspridningen eller föreningens ekonomi.

Preliminärt så undersöker vi möjligheten att hålla mötet i månadsskiftet september/oktober istället (veckan 28/9 – 2/10 2020). Eftersom situationen fortfarande är väldigt osäker är detta något vi dock ber att få återkomma kring.

Årsmötet kommer fortfarande att äga rum 29/4 fast via telelänk. Vi flyttar också tiden till kl 13:30. Tekniska detaljer kring detta kommer i samband med kallelsen.

Det känns så klart jättetråkigt att behöva ta detta beslut. Vi har fått ihop ett bra program och har så klart sett fram emot att träffas. Men vi hoppas att alla ni som tänkt att delta har förståelse i den här extraordinära situationen.

Om du redan anmält dig behöver du inte göra någon avanmälan och givetvis kommer inga kostnader från QGIS Sverige.

Bästa hälsningar,

Programgruppen